Gå direkte til indhold

Få hjælp til IT

Har du brug for IT-hjælp? Fx til dit EK-login, WIFI, printere eller andre IT- og AV-relaterede udfordringer.

Så kontakt IT Service Desk

Du kan komme i kontakt med Service Desk på følgende måder:

Nulstilling af kodeord

Hvis du har problemer med at logge på IT-systemerne, har du mulighed for at nulstille dit kodeord til dit EK-login.

Det kan gøres på to måder: via sms eller på ums.ek.dk.

Bemærk dog, at hvis du har glemt dit kodeord og ikke har indtastet det på ums.ek.dk tidligere, skal du kontakte Service Desk på 36 15 45 20 eller møde op i Frontdesk.

Nulstilling på ums.kea.dk

  1. Gå ind på ums.ek.dk
  2. Klik på "Skift adgangskode"
  3. Indtast de påkrævede felter inkl. det ønskede kodeord
  4. Klik på "Skift".

Vær opmærksom på, at der kan gå op til 30 minutter, før ændringen træder igennem.

Skift kodeord på UMS

Nulstilling på SMS

  1. Send en sms til 93 70 44 97 med teksten: kodeord
  2. Du modtager nu en SMS indeholdende et link
  3. Klik på linket i sms'en for at bekræfte, at du vil nulstille dit kodeord
  4. Du modtager nu en SMS med koden til dit EK Login

Vær opmærksom på, at der kan gå op til 30 minutter, før ændringen træder igennem.

Nulstilling af kodeord via SMS fungerer kun, hvis du tidligere har indtastet dit mobil nummer på ums.ek.dk.

Sådan logger du på EK's netværk

EK's netværk hedder "Eduroam". Her kan du se, hvordan du logger på. Hvis det driller, så kontakt os på servicedesk@ek.dk (husk at skrive fra din EK-mail).

Log på EK's wifi

For at logge på WiFi hos EK skal du:

  • Klik på netværksikonet på din computer
  • Vælg netværket Eduroam
  • Hvis du bliver bedt om at logge på, så log på med din EK-mail og dit EK-password

TeamViewer

I nogle tilfælde er det nødvendigt at bruge programmet TeamViewer for bedre at kunne hjælpe dig med eventuelle IT-udfordringer.

Gå til download af TeamViewer